NHN

Problemer med video/bilde


Ser ikke meg selv, men ser behandler/vert.

Du skal i utgangspunktet ikke se deg selv i en samtale, men du kan aktivere "Vis eget bilde" opp til høyre i skjermbildet.
Screenshot


Ser ikke behandler/vert, men jeg ser meg selv.

Det kan være at behandler ikke har blitt med i samtalen og du skal da se et bilde på skjermen som sier: Velkommen til videokonsultasjon. Hvis dette ikke vises kan det være at behandler har slått av kameraet sitt midlertidig.


Behandler ser ikke meg, men jeg ser behandler.

Sjekk at du ikke har skrudd av kamera på enheten din. Du ser om kamera er avslått under menyvalg (ikoner for lyd, kamera osv.)
Screenshot
Hvis kamera er på så kan det være at nettet du er tilkoblet har noen sperringer for lyd og/eller bilde. Prøv å koble deg til 4G/5G eller et annen trådløst nettverk.


Ser behandler, men ikke noen av de andre deltakerne.

Det kan være deltakere som har skrudd av kamera og disse vil da ikke vises. Normalt så gjøres ikke dette med mindre det var spesielle årsaker til det.


Ser ikke noen andre deltakere.

Behandler har valgt å slippe deg inn samtalen før seg selv. Vent på at behandler kobler seg til.
Hvis du hører men ikke ser noen av deltakerne som er med i samtalen, kan dette tyde på at nettet du er tilkoblet har noen sperringer for lyd og/eller bilde. Prøv å koble deg til 4G/5G eller et annen trådløst nettverk.


Bilde hakker.

Årsak til at lyd eller bilde hakker er ofte relatert til dårlig forbindelse. Sjekk at du har god dekning på mobil eller trådløst nett. Flytt deg til en annen plass.


Feil kamera vises når jeg deltar

Du kan endre lyd og bilde enheter her: Screenshot
Screenshot
Screenshot