NHN

Problemer med lyd


Behandler hører ikke meg, men jeg hører behandler.

Det kan være at det er noen problemer med mikrofonen din eller at du har dempet deg selv. Sjekk først at du ikke har dempet deg selv ved at det står rødt kryss over mikrofonen.
Screenshot
Sjekk at du bruker riktig mikrofon hvis du kanskje har flere.


Jeg hører ikke behandler, men behandler hører meg.

Sjekk at du ikke har dempet/skrudd ned lyden på enheten din. Du ser lydnivået som en grønn strek under menyvalg (ikoner for lyd, kamera osv.)
Screenshot
Det kan også være at lyden sendes til et hodesett hvis du har det tilkoblet.


Ingen hører hverandre.

Hvis ingen hører hverandre kan det være så enkelt som at begge har dempet eller skrudd av mikrofonen, men det kan også være litt mer komplisert som at en brannmur stopper lyden. Hvis du er sikker på at riktig mikrofon er på, koble deg til en annet nettverk og prøv på nytt.


Lyden hakker.

Årsak til at lyd eller bilde hakker er ofte relatert til dårlig forbindelse. Sjekk at du har god dekning på mobil eller trådløst nett. Flytt deg til en annen plass.


Lyden og kommer fra PC/mobil/nettbrett og ikke hodetelefoner.

Du kan endre lyd og bilde enheter her: Screenshot
Screenshot
Screenshot


Mikrofonen som blir brukt er den på PC/mobil/nettbrett og ikke hodetelefoner.

Se løsningen over for å velge hvilken enhet som skal brukes i samtalen.